استیبل کوین (Stable Coin) چیست؟

۱۴ بازديد

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که برای حفظ ارزش خود طراحی شده اند. این ارزها اغلب با الگوریتم های پیچیده و ذخایر پشتیبانی می شوند تا ارزش آنها نسبتا ثابت بماند.

یکی از معروف ترین استیبل کوین ها، تتر است. تتر با الگوریتمی به نام AMPT پشتیبانی می شود که باعث می شود ارزش آن در محدوده 1 دلار باقی بماند. زمانی که قیمت تتر از این محدوده خارج می شود، الگوریتم عرضه تتر را تغییر می دهد تا قیمت را دوباره در محدوده قرار دهد.

دیجی پسو یک استیبل کوین دیگر است که ارزش خود را به دلار آمریکا گره زده است. هر واحد دیجی پسو برابر با یک دلار آمریکاست و الگوریتم آن به گونه ای طراحی شده که همواره این تعادل ارزشی حفظ شود.

از مزایای استیبل کوین ها می توان به ثبات نسبی ارزش آنها اشاره کرد. این باعث میشود استیبل کوین ها بتوانند به عنوان واسطه مبادلات مالی یا ذخیره ارزش مورد استفاده قرار بگیرند. البته این ارزها هم معایبی مثل عدم شفافیت کامل در الگوریتم های پشتیبانی کننده آنها دارند که باید در نظر گرفته شود. در مجموع، استیبل کوین ها گزینه جالبی برای کاربرانی هستند که به دنبال ثبات بیشتر نسبت به ارزهای دیجیتال سنتی مثل بیت کوین می باشند.
شما با شرکت در کلاس آموزش ارز دیجیتال در مشهد که توسط آکادمی روشنی ارائه می‌شود، می‌توانید با تمامی انواع ارز دیجیتال بطور کامل آشنا شوید.

منظور از زمستان ارز دیجیتال چیست؟

۱۰ بازديد
زمستان کریپتو یا زمستان ارز دیجیتال اصطلاحی است که در زمانی که بازار ارزهای دیجیتال همچون برف در حال ریزش است، به کار برده می‌شود. این اصطلاح برگرفته از سریال “گیم آف ترونز” می‌باشد. در این سریال مواقعی که خطر یک جنگ طولانی منطقه وستروس را تهدید می‌کرد، خانواده استارک عبارت “Winter is coming” یا همان “زمستان در راه است” را بیان می‌کردند. این جنگ طولانی در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تعبیری از یک روند نزولی بلند مدت باشد که باعث می‌شود قیمت‌ها تا مدت زیادی پایین باقی بمانند. تحلیلگران این شرایط را اصطلاحا “زمستان ارز دیجیتال” می‌نامند.
آکادمی روشنی با برگزاری دوره های تخصصی آموزش ارز دیجیتال در مشهد سعی دارد تا تمامی علاقمندان به بازارهای مالی ،علی الخصوص ارز دیجیتال را به معامله گرانی سودآور و حرفه ای تبدیل کند.

چطور با استفاده از الگوی پرچم خرسی و الگوی پرچم گاوی ترید کنیم؟

۱۲ بازديد

الگوی پرچم یکی از الگوهای معروف در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است که می‌تواند در ترید ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار بگیرد. الگوی پرچم خرسی و الگوی پرچم گاوی به ترتیب نشان دهنده ادامه روند نزولی (بازار خرسی) و ادامه روند صعودی (بازار گاوی) هستند.

در زمان استفاده از این الگوها، عموماً مراحل زیر را دنبال می‌کنید:

  1. شناسایی الگو: ابتدا باید الگوی پرچم را در چارت قیمت شناسایی کنید. الگوی پرچم خرسی شامل یک حرکت نزولی قوی (پرچم) است که پس از آن قیمت در محدوده‌ای متعامد به خط روند نزولی حرکت می‌کند. الگوی پرچم گاوی عکس العمل الگوی پرچم خرسی است و شامل یک حرکت صعودی قوی (پرچم) است که پس از آن قیمت در محدوده‌ای متعامد به خط روند صعودی حرکت می‌کند.

  2. تأیید الگو: برای تأیید الگو، باید قیمت بشکند خط روند متعامد (خط پایه) الگو. در صورتی که قیمت خط روند را بشکند و حرکت ادامه یابد، الگو تأیید می‌شود.

  3. ورود به معامله: پس از تأیید الگو، می‌توانید وارد معامله شوید. در الگوی پرچم خرسی، معمولاً می‌توانید یک موقعیت خرید باز کنید و در الگوی پرچم گاوی، می‌توانید یک موقعیت فروش باز کنید. در هر صورت، استفاده از سیستم مدیریت ریسک مناسب بسیار مهم است.

  4. مدیریت معامله: پس از ورود به معامله، باید استراتژی مدیریت معامله را اعمال کنید. این شامل تعیین سطح‌های توقف ضرر و سود، تنظیم میزان سود قابل قبول و مدیریت روند معامله است.

  5. خروج از معامله: وقتی قیمت به سطح توقف ضرر یا سود شما برسد، باید از معامله خارج شوید. همچنین، ممکن است بر اساس سیگنال‌های فنی دیگر نیز تصمیم به خروج از معامله بگیرید.

مهم است که قبل از استفاده از این الگوها، مطالعه کافی در زمینه تحلیل تکنیکال و آشنایی با الگوها و اصول ترید را داشته باشید. اگر ساکن مشهد هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد آکادمی روشنی می‌باشد. همچنین، توصیه می‌شود از ابزارهای تحلیلی مانند نمودارهای قیمت، شاخص‌های فنی و سایر ابزارهای موجود در پلتفرم ترید خود استفاده کنید تا تصمیم‌گیری بهتری انجام دهید.

منظور از اثبات سهام و اثبات کار چیست؟

۱۵ بازديد

اثبات کار (Proof of Work) و اثبات سهام (Proof of Stake) دو مکانیزم متفاوت برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید در شبکه‌های بلاک‌چین هستند:

اثبات کار (PoW):

در این روش کاربران برای حل مسئله‌ای پیچیده ریاضی به رقابت می‌پردازند. کسی که زودتر این مسئله را حل کند بلاک بعدی را ایجاد می‌کند و به ازای آن پاداش دریافت می‌کند. این کار نیازمند توان محاسباتی بالاست. بیت کوین از این الگوریتم استفاده می‌کند.

اثبات سهام (PoS):

در این روش یک فرد بسته به میزان سهام (ارز مجازی) در اختیارش، برای ایجاد بلاک بعدی انتخاب می‌شود. هرچه سهام بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد. این روش کارایی بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد.

در مجموع PoS کاراتر است اما PoW از لحاظ امنیتی بهتر عمل می‌کند. از این دست مباحث را شما با شرکت در دوره ارزدیجیتال مشهد آکادمی روشنی بطور کامل میتوانید یاد بگیرید.